AdBlue to produkt, który wymaga zachowania najwyższej czystości w procesie dystrybucji jak i produkcji.
AdBlue jest produkowany przez bardzo duże zakłady chemiczne oraz przez mniejszych producentów z najwyższej jakości mocznika niepowlekanego. Musi on spełniać ściśle określone normy i parametry.
Od początku produkcji aż do dostarczenia produktu do nowego właściciela najważniejsza jest czystość i sterylność. Jeśli dostaną się jakiekolwiek zanieczyszczenia to może dojść do uszkodzenia katalizatora poprzez zatykanie go ciałami obcymi. Kanaliki w katalizatorze SCR są bardzo małe. To, dlatego firmy, które uczestniczą w dystrybucji muszą zadbać o zachowanie najwyższej odpowiedzialności. Trzeba przestrzegać wytyczne i normy ISO. Na rynku AdBlue mamy bardzo duża konkurencje, ale trzeba być ostrożnym, bo zdarzają się próby oszustw, co negatywnie odbije się na odbiorcy końcowym.
Transport AdBlue
Odbywa się tylko w cysternach, które są kwasoodporne, ponieważ AdBlue jest substancją, która prowadzi do bardzo szybkiej korozji. Pozostałe materiały takie jak zawory, łącza, uszczelki również muszą być zgodne z norami bezpieczeństwa. Jeśli materiały nie będą odpowiednie do dojdzie do reakcji chemicznej i AdBlue nie będzie sterylne i czyste. Pamiętajmy o tym żeby dostawce prosić o odpowiednie dokumenty oraz sami przyglądajmy się cysternie, która przyjechała. Jeśli widzimy ślady paliwa czy kurzu to nie korzystajmy z usług takiej firmy.
AdBlue można transportować tylko w cysternach kore idealnie się do tego nadają. Można niby transportować również w zwykłych cysternach, które zostały dobrze umyte, ale istnieje bardzo duże ryzyko, że produkt został zanieczyszczony. Cysterna poza tym, że musi być kwasoodporna to jeszcze musi posiadać aparaturę służąco do kontroli i pomiarów z przepływomierzem, dzięki której wiemy, jaka ilość cieczy została wydana. Musi być również drukarka drukująca paragony, na których znajdują się takie informacje jak: data rozładunku czy temperatura produktu.
Wybierając odpowiedni zbiornik to AdBlue trzeba sprawdzić czy jest on do tego celu przeznaczony. Musi to być dedykowany zbiornik, który ma odpowiednie parametry. Na rynku znajdziemy kilku producentów oferujących zbiorniki do AdBlue. Sprawdzajmy, z jakich materiałów są one zrobione tak żeby AdBlue było dobrze transportowane. Rozładunek AdBlue z cysterny do zbiornika odbywa się na tak zwane sucho-złącza o średnicy dwóch cali. To gwarantuje zamknięty obieg cieszy i brak zanieczyszczeń. Właściciel nie powinien zaglądać do zbiornika, ani przeprowadza konserwacji. Może się tym zajmować tylko wyspecjalizowana firma, która ma odpowiednie uprawnienia i możliwości.
Dla utrzymania jakości warto zaopatrywać się w AdBlue u jednego sprawdzonego dostawcy. Nie można mieszać w zbiorniku AdBlue od kilku dostawców i producentów, bo w razie reklamacji będzie problem z dojściem, kto zawinił. Podczas dostawy trzeba będzie pobrać próbkę produktu i należy przestrzegać wszystkich wytyczanych w zakresie przechowywania AdBlue.